مقالات

کولر زیر سقفی

عنوان: کولر زیر سقفی

کلمه کلیدی: کولر زیر سقفی

امروزه بیشتر مردم برای کاهش دما در فصل تابستان از کولر استفاده می کنند. کولرها امروزه در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند، نحوه عملکرد کولرها برای کاهش دمای محیط با یکدیگر تفاوت دارد. کولرها برای خنک کردن محیط از آب، گاز و برق استفاده می کنند، ما در این مقاله مزیت ها و نحوه کارکرد یکی از مدل های پرطرفدار کولر را بررسی می کنیم. اگر به دنبال یک سیستم سرمایشی خوب و باکیفیت هستید، مقاله کولر زیر سقفی را تا انتها به خوبی مطالعه کنید.

10 ویژگی کولر زیر سقفی

  1. اولین ویژگی این محصول عدم اشفال مکان و فضا است. این محصول را می توانید در زیر تراس آپارتمان نصب کنید.
  2. برخی از مدل های این محصول سرمایشی از زیر دستگاه تعمیر می شوند.
  3. هوایی که این کولر وارد محیط می کند، پاک و مناسب است. هوای تولید شده این کولر بر اساس استانداردهای سیستم تهویه می باشد.
  4. در ساختار این کولر فن سانتریفیوژ وجود دارد، این سیستم تهویه بدون تسمه و پولی کار می کند.
  5. کولر زیر سقفی بسیار کم مصرف است، چرا که در ساختار آن اینورتر vc وجود دارد.
  6. مصرف آب در این مدل شصت درصد از کولر آبی کمتر است.
  7. هزینه نگه داری و تعمیرات این محصول بسیار کم است.
  8. پنل های تبخیری این کولر به طور خودکار شسته می شوند، این کار به افزایش طول عمر کولر کمک می کند.
  9. در این کولرها فشار آب توسط سنسور هوشمند کنترل می شود.
  10. دهانه کولر را در سه وضعیت می توان تنظیم کرد. از این محصول در مناطق گرم و خشک بیشتر استفاده می شود، چرا که قدرت خوبی برای کاهش دما دارد.

موتور کولر

در هنگام خرید کولر باید مدل موتور و قدرتش توجه داشته باشید. کولر زیر سقفی مناسب است که قابلیت کنترل خطی را داشته باشد، اگر کولر این قاببلیت را داشته باشد فرد قادر است، میزان سرعت باد را تنظیم کند. امروزه برخی از کولر های زیر سقفی دارای LCD یا همان نمایشگر هستند. موتور کولر باید کم مصرف، قدرتمند و کم حجم باشد، تا خرید آن به صرف باشد. کولرهایی که دارای اینورتر هستند، مصرف کم تری دارند. اگر کولر سرمایشی و گرمایشی بود در خرید آن عجله کنید، چرا که شما با خرید این محصول دیگر نیازی به خرید یک دستگاه گرمایشی برای فصل زمستان ندارید.

ظرفیت کولر زیر سقفی

در هنگام خرید کولر بعد از موتور باید به ظرفیت آن توجه کنید، اگر منزل یا محیط کاری شما بزرگ است، باید کولری را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر ظرفیت دستگاه کم باشد در فصل تابستان برای تامین سرمایش محیط به مشکلات زیادی برمی خورید. البته ناگفته نماند که خرید یک کولر با ظرفیت بالا هزینه بیشتری می خواهد. اگر ظرفیت کولر بیشتر از نیاز شما باشد، شما برای گرم کردن دوباره محیط باید آن را خاموش و روشن کنید. کولرهای زیر سقفی از ظرفیت 4000 تا 1000 در بازار موجود هستند. باتوجه به نیاز خود یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

ظرفیت کولر در بیشتر کشورها با واحد وات و کیلو وات اندازه گیری می شود. کشور هند برای اندازه گیری ظرفیت کولر از واحد TON استفاده می کند. در کشور ما واحد اندازه گیری ظرفیت کولر BTU است، این واحد را در کشور بریتانیا نیز استفاده می کنند. برای خنک کردن یک فضای46 متری کولر باید 5000 بی تی یو ظرفیت داشته باشد. فروشنده های کولر به مشتری های خود کولر ظرفیت بالا را پیشنهاد می دهند، اما شما همیشه در خرید خود تمام نکات را در نظر داشته باشید.

نکاتی که باید در خرید کولر به آن توجه داشته باشید

  1. اولین نکته ابعاد اتاق و پذیرایی منزل است.
  2. پمپ کولر نیز یکی از تجهیزات مهم کولر است. برخی از کولرهای زیر سقفی دارای سیستم سعی دوباره هستند، این سیستم از سوختگی پمپ جلوگیری می کند.
  3. توجه به جهت قرار گیری پنجره های منزل، اگر منزل شما رو به خورشید است، باید کولر زیر سقفی انتخاب کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد.
  4. دارا بودن پمپ آبرسان و تخلیه، اگر کولر پمپ آبرسان داشته باشد موتور طول عمر بیشتری دارد.
  5. عایق بودن داخل بدنه کولر، برخی از کولرهای موجود در بازار دارای عایق داخلی کولر از جنس الاستومری هستند.
  6. آب و هوای محل زندگی نیز در خرید کولر بسیار اهمیت دارد، کولرهای زیر سقفی را می توان در اقلیم های گرم و خشک استفاده کرد.
  7. جنس پنل نیز در انتخاب کولر مهم است، جنس پنل بیشتر کولرهای زیر سقفی از سلولز است.

بعد در نظر گرفتن تمام موارد، اگر منزل یا محیط کاری شما به یک کولر 7000 بی تی یو احتیاج دارد، شما یک کولر 8000 یا 1000 بی تی یو را خریداری کنید. یک یا دو درجه ظرفیت بالا اشکالی ندارد و در فصل گرما می تواند به خنک شدن فضا کمک شایانی بکند.

مصرف انرژی کولر زیر سقفی

برای خرید کولر باید به نرخ بهینگی محصول نیز توجه داشته باشید. کولر مورد نظر شما باید در زمینه مصرف انرژِی بهینه عمل کند، اگر کولر کم مصرف نباشد، آن وقت باید به فکر پرداخت هزینه های زیاد برق در فصل تابستان باشید. با توجه به کمبود برق در کشور ما مصرف زیاد برق یعنی قطعی در مناطق دیگر، پس در خرید کولر به برچسب انرژی محصول توجه کنید. مصرف انرژی در کولرهای زیر سقفی نسبت به کولرهای آبی کمتر است. EER روی هر محصول نشان دهنده نرخ مصرف انرزی آن است، اگر عدد EER زیاد باشد، نرخ مصرف انرژی محصول پایین تر است.

اینورتر کولر

اینورتر در کاهش مصرف انرژی تاثیر به سزایی دارد، بیشتر کولرهای زیر سقفی موجود در بازار دارای اینورتر VCهستند، این اینورتر در کاهش مصرف برق بسیار عالی عمل می کند. مصرف برق در کولرهای زیر سقفی نسبت به کولرهای گازی خیلی کم تر است. برخی از اینورترهای موجود در بازار سرعت خود را با در نظر گرفتن دمای محیط منزل تنطیم می کنند، این کار در کاهش مصرف انرژی و هزینه برق تاثیر به سزایی دارد. با برنامه ریزی کولر زیر سقفی نیازی به خاموش و روشن کردن چندین باره آن ندارید، دارا بودن سیستم هوشند برای برنامه ریزی در کاهش مصرف برق و انرزی به فرد کمک شایانی می کند. سرعت موتور این محصول بسیار عالی است و برای کاهش بیشتر دما از سیستم آب رسانی آبشاری نیز کمک می گیرد.

 

دیدگاهی در مورد “کولر زیر سقفی

  1. مهدي شاه ميري گفت:

    سلام
    – لطفا قيمت اين كولر هاي زير سقفي براي ساختمان با متراژ ١٢٠ متر چقدر ميباشد ؟
    – نماينده اصفهان خود را هم معرفي فرماييد
    با تشكر

  2. دلاویز گفت:

    سلام
    کلولر زیر سقفی 6000 چه قیمت است ؟

  3. دلاویز گفت:

    محل سکونتم شیراز است

  4. دلاویز گفت:

    منزل من 1230 متر در آپارتمان است

  5. مهدی گفت:

    سلام قیمت رو میفرمایید برای یه خونه ۷۵متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *